Little time a lot to do...

Nu ska jag beratta lite om vad som har hant har i Australien! Jag bor hos en kompis till familjen och inte i modellagenheterna...Jag har det battre har + att jag formodligen inte behover betala nagot alls eller bara nagon slant for boendet :) Trivs har men det tar en liten stund att aka in till stan och agenturen...Idag var jag och fixade nya setcards hos agenturen. Imorrn borjar dagen med ca 4 castings och sedan pa kvallen ska jag pa nagon fancy dinner med dom som jobbar pa agenturen och nagra "jatteviktiga" kunder...Blev tillsagd att jag skulle kla upp mig...Hihi det gillar ju jag! Undrar vad det kan vara for jatteviktiga kunder??? Tydligen sa halls middagen till min och bara en annan modells ara... :) Det ar ju inte helt dumt...! Sa so far so good...Har varit valdigt tydlig till agenturen att jag inte vill vara har och gora ingenting...Utan att jag verkligen vill ha castingar varje dag och forhoppningsvis jobba MYCKET! ;D

Men forsta natten nar jag kom var jag faktiskt helt forkrossad...Kande mig jatteensam och ledsen...Saknade faktiskt min mamma supermycket... <3...Allt var sa stort och laskigt och nytt...Melbourne ar saaaa javla stort sa att det inte ar sant!!! Kande mig helt lost! Men allt kanns battre idag.
Har varit ute pa egen hand idag...Igen hjalp fran nagon tog jag mig runt till mina moten...Det var svart och tog tid! Man maste byta bussar och sparvagnar och massa saker...Jattesvart...Jag har nog fragat typ 100 manniskor om vagen idag...Olika adresser som jag inte kan uttala...Forvirrande...Men alla manniskor har ar valdigt hjalpsamma och otroligt trevliga!
Var pa mataffaren igar ocksa...Jag gillar ju att ha mat hemma...Vill aldrig strunta i maltider och sant skit...Man maste ju ata!! :D

Gud va allt ar annorluda har och sa frammande for mig...Jag ska ut i stan imorrn igen och forsoka hitta min vag fram har...Man maste ge det lite tid. Jag kommer nog kanna mig mer hemma har snart!

Saknar jattemycket dar hemma i Sverige!!!

God natt! Nu ska jag lagga mig snart :P Konstig tid ar det ocksa! Nu ar klockan typ 22.00 har...Ni har val typ inte ens atit lunch an...! :)

Juste ska lagga upp lite bilder som jag tog pa Arlanda och lite annat imorrn!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Gud vad kul du verkar ha det! Här hemma har skolan börjat...

2008-08-27 @ 15:51:41
Postat av: Jossan

Hej!

Saknar dig mycket, är så tomt på gatan här, men du ska få höra vad som jag luskat fram :P.

Jag skriver min mailadress i fältet för e-postadresser eftersom jag vet att du inte kollar på din mail på facebook....

Kramar ..!!

2008-08-27 @ 17:08:42
Postat av: Jean

Hej Emma!



LÅter både totalt fabulöst men som du även säger -skrämmande. Du är tusentals mil hemifrån, inte helt ensam men man kan nog bara lita på sig själv trots allt.

Jag skulle vara MYCKET ängslig om min son skulle ut på sådana äventyr, han är nog inte mogen...



Du ska se att du har en lysande karriär nu!

Min son ska på casting på fredag. De ingav i början stort förtroende men nu vet jag inte, var gång jag mailar en fråga blir de allt snäsigare och lite divalater tycker jag... får dåliga vibbar och att han inte kommer bli antagen. Mina feelings brukar tyvärr alltid stämma... Det var ändå de som ville ha honom dit för att se honom "live".



Ha det fint !

MVH

Jean

2008-08-28 @ 01:01:38
URL: http://skindeepbyjean.blogg.se/
Postat av: Emma

Elisabeth...Skola later val sadar lagom kul..Men gor det basta av situationen hehe ;)



Jossan jag skriver till dig idag kvall (kvall for mig) eller imorrn till dig! Vi maste prata! :) Kramar!



Jean...Va trist att dom ar sadar trakiga..Det ar ju inge kul om man kanner sadana vibbar innan man ska dit och traffa dom. Hoppas det gar bra iallafall!! :) Onskar er all lycka till!

Och tack for snalla orden!

2008-08-28 @ 10:40:13
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0