Svar på era frågor! Första delen. Resten kommer sen!

Fråga: Okej här kommer en fråga; Har du pojkvän? Om inte, har du haft det sen du börja modella och hur tror du man bäst kan få ett förhållande att funka när man har ett resande jobb fullt med frestelser.
Hehe, tja lång fråga.. sorry.
Ha det bra!


Svar: Nej det har jag inte...Och det är ganska svårt att få ihop det när man modellar. Speciellt för att man reser mycket och för att det helt enkelt typ inte finns någon tid över...Man träffar dock mycket olika roliga människor och upplever mycket annat kul :) Men jag säger förstås inte att det är omöjligt!


Fråga: Har du bra självförtroende? :)


Svar: Jag har ett bra självförtroende från grunden. Men ibland sviker det förstås...Precis som hos alla andra. Man har bra & mindre bra dagar om ni förstår vad jag menar.

  

Fråga: Har du alltid varit smal? Behöver du äta nyttigt för att hålla dig i form? Och vad äter du en vanlig dag?
Kram


Svar: Jag har alltid varit väldigt smal naturligt...Men jag gillar att äta nyttigt och ta hand om min kropp. Är ju som sagt förtjust i att springa. Jag äter alltid många mål om dagen, typ så där 6 gånger om dagen. Är väldigt noga med att alltid få i mig mat även om jag inte har mycket tid på mig. På en dag äter jag allt möjligt...Kött, mackor, yoghurt, frukt, grönsaker, ris, musli...Allt vanligt ni vet... :)


Fråga: En kanske lite löjlig oviktig fråga, men får du mycket kläder? Jag menar tex efter visningar och fotograferingar??! Nyfiken


Svar: Man blir ofta betald i kläder och presentkort. Har självklart fått mycket sånt. Kan vara kul med vissa grejer som till exempel sånt man aldrig skulle ha råd med annars. Som klänningar för si sådär 8000 kr... :) Inte helt dumt.


Fråga: hur skulle du beskriva din stil till vardags? ex. moderiktig, mest klädd i mjukisar eller något annat?


Svar: Jag älskar att klä upp mig till vardags! Jag har aldrig på mig jeans och sneakers...Utan tar alla tillfällen jag kan att klä upp mig. Älskar allt som sticker ut. Man måste ju synas i mängden! Men hemma däremot går jag runt med morgonrock och mjukisar å myser :D

  

Fråga: har en till fråga =) röker du?


Svar: Nej!!! Och kommer aldrig göra det heller. Det är tragiskt med alla modeller som röker för att till exempel hålla sig smala...Dom måste inse att de är förebilder för massa unga tjejer. Det skapar en dålig och ohälsosam trend.


Fråga: som jag en gång redan frågat, vad är det BMI man som högst får ha som smal modell (dvs ingen plusmodell) lägst är ju 18 vad jag vet, men alltså högst? Skulle verkligen vara intressant att veta! (ifall du vet då, annars kanske du kan uppskatta ett ungefär?)

Kram

  

Svar: I modevärlden pratas det inte så mycket om just vikt. Allt hänger på ens mått! Det är måtten som avgör. Det finns också många modeller som har BMI under 18. Vilket är farligt för hälsan och räknas som anorexi...Inte bra. Det finns inget "högsta" BMI en modell kan ha dock...Bara måtten som sagt :) Man kommer typ aldrig till en casting och blir frågad hur mycket man väger...Utan vilka mått man har så att dom vet om kläderna passar.


Fråga: fast det var ju visserligen ingen direkt fråga om dig ... men en fråga till dig då, om dig:
har du velat bli modell hela ditt liv eller när insåg du att du ville bli modell?
har du någon gång hamnat i bråk eller gräl med obekväma personer?


Svar: Har alltid gillat allt som är vackert...Köpte egna högklackade skor och läppstift när jag var typ 3 år gammal...Mamma & Pappa fattade ingenting :D Eftersom ingen av dom visste något om mode eller modellvärlden. Det var när jag var runt 10 jag insåg att det var modell jag ville bli! Och ingenting har kunnat rubba det ;)

Självklart har jag gjort det men ingenting ovanligt...Det var värre i grundskolan hehe...


Fråga: vad är det mesta du har tjänat ihop på ett jobb? (i pengar):)


Svar: Det kan jag inte direkt svara på :)...Men ibland kan man få bra betalt på att bara göra ett jobb.


Fråga: Vad är dina mått? (Byst-midja-höften)


Svar: Byst: 78 cm, midja: 56 cm, höft: 86 cm :)


Fråga: Kul ideé!

Vad använder du för hudvårdprodukter? Du verkar ha få fantastiskt vacker hy :)
Vad är den värsta kritiken du någonsin hört i modellsammanhang (till dig eller någon anna)?. Man får för sig att branschen är så tuff, hård och kritiskt - stämmer verkligen det?


Svar: Jag använder Decleor i allt...Rengöring och krämer. Tack :D

Oj svår fråga. Har hört allt möjligt sägas till andra modeller...Som "du är för tjock!" eller "sköt om din hud!" Och massa andra otrevliga saker. Det värsta kritiken jag själv har fått är nog bara saker som "du borde sova mer så att du inte har påsar under ögonen"...Men man får höra sådana där små kommentarer hela tiden. Det är bara att försöka stänga det ute. OCH ja branschen är skit hård, tuff och extremt kritisk! Kan inte riktigt dra upp allting nu som jag skulle vilja. Another time :)


Kommentarer
Postat av: Leonita & Egzona

Tack för att du svarade! :D

2008-08-06 @ 19:20:56
URL: http://leonitaegzona.blogg.se/
Postat av: Emina

Trevligt att man fick svar på sin fråga.. kul med frågestund!

Tänkte tippsa dig om en ratissida där man samlar poäng som man byter till värdecheckar på Kicks. Gratis makeup eller vad man nu vill ha.. Bli medlem om du vill! Klicka pp länken här!http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=2046



Ha det bra, Byeee!

2008-08-06 @ 22:50:56
URL: http://belliss.blogg.se/
Postat av: Hanna.W

Hej!



Jag belv jätte nyfiken när du skrev "Jag älskar att klä upp mig till vardags!". Det skulle vara jätte spännande att få se hur du klär dig någon gång. Jag tror att det skulle vara oerhört inspirerande! =)



/Hanna

2008-08-07 @ 10:03:46
URL: http://johannawiik.blogg.se/
Postat av: Emma

Leonita & Egzona >> :D Självklart!



Emina >> Tack så mycket för tipset! :)



Hanna >> Jag ska börja lägga upp dagens outfit på bloggen! Har varit dåligt med det..Ska helt klart bli en ny kategori! :D Håll utkik.



Kram!

2008-08-07 @ 11:18:42
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Emina

Hoppas jag blir den som får värva dig i så fall ;o)

Ha det bra,

Byeee!

2008-08-07 @ 21:14:31
URL: http://belliss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0