Äntligen!

Har jag fått iväg mailet med de nya bikini polaroiderna till agenturen i New York! Tog lite tid...Skannade bilderna idag och skickade mailet precis nu. Sitter här vid datorn och äter Thaimat (take away). Gott gott! Lyssnar på Jason Mraz :) Var också tvungen att maila pollar till en agentur i Tyskland som är intresserade av & signa mig. Det händer faktiskt väldigt mycket just nu på jobbfronten. Det är kul! :)

Så här simpla ska bikini pollar se ut...Så att agenturen bara kan se att kroppen ser bra ut och så. När man tar polaroider ska man inte använda något smink och det är bra att ha håret uppsatt. Dom vill se hur man ser ut naturlig!







Kommentarer
Postat av: Mikael

Hej tycker dina polaroider e skitfina! :D Du e sådär naturligt vacker! :DTänkte bara fråga, hur har det blivit så att du har kontakt med agenturerna, har de tagit kontakt med din agentur, lr har din agentur kontaktat dem, eller har du själv skickat bilder till dem å kollat om de är intresserade? :)



Själv har jag haft en del kontakt med en massa bra agenturer i Danmark som jag ska åka och träffa snart. Måste bara banta ner mig lite till innan! :D

2008-07-27 @ 02:49:33
URL: http://weeazel.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Mikael!

Va kul, tack så mycket!! :D

Det är både och. Jag blir ofta kontaktad privat. Men jag måste alltid skicka vidare kontakten så småningom till min moderagentur i New York. Som Facebook till exempel blir jag kontaktad av agenturer typ hela tiden :) Alla har tydligen FB! :P



Guud va roligt!! Danmark ligger ju bra och nära till! Har du hittat dom själv eller är du med en agentur i Sthlm? :D



Kram Emma

2008-07-27 @ 13:29:16
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Mikael

Aha, haha jo jag har märkt det! :P



De har jag väl hittat själv, eller ja, jag träffade en tjej som är med i Elite i Köpenhamn och hon sa att jag borde söka in dit för att de var jättebra och att det ändå ligger nära Sverige och då tänkte jag att jag kanske skulle ta och åka dit någon gång. Dock känns det ganska onödigt att åka dit för att träffa bara en agentur så då fick jag tips om de andra stora agenturerna i Köpenhamn och de ville träffa mig allihopa.

Så jag antar att jag få försöka åka dit någon gång. Dock vill jag ju gå ner i vikt en del till först. :)

Visst mina mått e väl okej, men jag villl ju inte sitta och flyga till Danmark för att få nobben av alla för att jag va en aning för otränad eller hade lite för stort stussmått. :/

Så ska ta itu med det först. Sen då jävlar! :D



E iof. redan med hos Synk i Sthlm, men tycker det går så trögt där så jag tänkte ta saken i egna händer. :) Sen så vill en massa agenturer här uppe träffa mig också men känner samma sak där, vill inte gå dit om jag tror att jag kan få nobben pga. min kropp. Ska jag få nobben ska d vara för att min "look" inte räcker till. :)



Har träffat fått träffa både Elite och Mikas (Synk oxå såklart) tidigare men fick nobben av båda, dock var det typ ganska länge sen så jag tror att mitt väldigt pojkiga utséende har mognat lite och sen så har jag gått ner en massa så. :D

Enda castingen av de tre som kändes bra när man gick därifrån va den hos Synk och de sa ju ja.

Men det var ett halvår sen typ och mina testbilder har inte kommit upp på sidan än.

Dock verkar de ju jättetrevliga och Bobbo (min bokare tror jag att hon e om jag har förstått allt rätt) e supergullig och svarar på frågor och kommer tom. ihåg mitt namn från när jag var där och skrev under en massa papper och hade min test och grejer så på så vis känns Synk super.

Men vad hjälper det om det om det aldrig händer något liksom? :/

Vet inte riktigt vad jag ska göra... :(



Och nu blev detta superlång men du år jättegärna försöka komma fram till något bra råd åt mig om det finns ngt haha! :D Förresten, ifall du har någon aning om vad man ska ha för mått som killmodell får du gärna säga till.

Om jag jämför med modellerna på alla agenturernas hemsido e både mitt mått över bröstet och midjan helt ok, dock känns det som att mitt stussmått e lite oproportionerligt stort gentemot resten av mina mått även om det finns en del killmodeller med större stussmått än mig.



Aja, måste whippa my body in shape hursomhelst, sen får vi se vad som händer. :)



Kram Micke

2008-07-29 @ 04:37:46
URL: http://weeazel.blogg.se/
Postat av: Mikael

Oj, sry att det blev så långt! :) (A)

2008-07-29 @ 04:38:53
URL: http://weeazel.blogg.se/
Postat av: Emma

OKEJ jag håller definitivt med om det första! Att du måste vara nöjd med dig själv först så att om de nobbar dig vet du att det är för att din look inte passa dom. Viktigt :)

Och jag tror att det bästa är om du går in på agenturernas hemsidor och kollar på killarnas mått. Jämför dig med de killar som är lika långa som dig!



Jag rekomenderar att du tar saker och ting i egna händer! Det är då det rör på sig :)



Du är 90:a va? Glöm inte bort att du inte har någon som helst stress på dig. Killar börjar nästan alltid modella senare än tjejer och har dessutom länge livslängd i modellbranchen. För killar är det som bäst att börja i tidig 20:års ålder. När ansiktet har fått sin slutgiltiga form och mognad.



Kom ihåg det :)



Och om man vill ha någonting gjort så får man göra det själv är mina visdomsord!



Låt mig veta hur allt går sen :D Och skriv om du undrar något mer.



Kram Emma

2008-07-31 @ 10:14:20
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Mikael

Tack först å främst för att du svarade! Skitkul å få svar! :D Å me lövs your blogg, alltid lika skoj å läsa liksom! :D



Jajo, det verkar ju så, känns lite som att om man bara väntar på att andra ska göra saker åt än kommer man ingen vart. :P



Japp det e jag. Jo, har fått höra att jag dessutom ser relativt ung ut för min ålder av typ folk så att jag inte skulle oroa mig så mycket om de ville vänta något år eller så för att mtt utseende skulle typ "mogna" lr vad man nu ska säga. :)



Klart du ska få! :D Tror jag har bestämt mig för när jag ska sticka nu iaf! Tror det blir den 25:e jag åker ner och så bokar jag väl ett plan hem den 27:e så får jag träffa en massa agenturer, men börjar nog med å träffa Elite eftersom de verkar väldigt sjyssta och bra. Om de vill ha mig så e väl tanken att jag ska få gå på lite go see's å castings å sånt (läskigt haha xD) medans jag ändå e nere å sen åka upp. Men om de vill att jag ska stanna längre för å anske göra ngn test lr ngt så flyttar jag bara fram hemflyget haha, pallar inte bry mig om skolan, den går ju inte åt h-vete för att man missar första veckan direkt. :)



Vilket år e du född förresten? :)



Kram Micke



PS. Addade dig på facebook, hoppas d e ok. :) DS.

2008-07-31 @ 20:15:22
URL: http://weeazel.blogg.se/
Postat av: Emma

Åå tack!! :D Försöker så gott jag kan! :)



Jag tror att det kommer bli skitbra för dig att åka dit! Hoppas att du hittar en bra agentur som vill signa dig :) Elite är ju jättebra där, kul att du ska träffa dom! Finns också så många andra bra agenturer där i Danmark förresten! Haha aa det är lite läskigt med castings i början! Försök bara slappna av å va dig själv.. :D



Jag är född 91..Så fyllde 17 i år :)



Ja självklart! ;D



Kram från mig!

2008-08-09 @ 15:21:06
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0