Modell = bra självförtroende?

Vilket skämt! Modeller är vackra och blir betalda för sitt utseende. Betyder det att man som modell tycker att man själv är perfekt, knappast. De flesta modeller jag känner är så nojiga om sitt utseende så att det inte är sant! Pressen man har på sig att alltid se bra ut, att alltid bli dömd bara på sin yta slutar aldrig. På många castingar man går på pratar kunderna om en som om man inte ens vore där.
Aa hennes hår är si eller så, eller hon har en för liten näsa eller för blek hud...De kan så mitt framför en och prata om en med varandra medan man själv bara står där som en fån...Osynlig. Man är bara en produkt i deras ögon utan värde.
Om man till exempel har en finne eller ovårdare naglar en dag, finns det någon där som antyder på det direkt...

Som modell gäller det att vara hårdhudad! Annars kommer man ALDRIG att klara sig i branchen. Den här branchen sliter bara inte på ens utseende men också på en som person! Man måste ha en bra grund att stå på.
Varför jag klarar mig igenom allt det här är pågrund av min mamma. Min mamma som alltid stöttar mig i allt. Som håller mig nere på jorden. Om hon någonsin skulle se att jag inte åt tillräckligt eller att jag verkade divig eller något sånt skulle hon säga till mig direkt. Om man inte har en sådan person som hjälper en är det lätt att man svävar iväg och tror att allt viktigt bara handlar om utseende. Att man struntar i människorna som älskar en och bara bryr sig om pengar och det ytrre.
Jag har träffat unga modelltjejer som ligger med äldre rika män bara för pengarna. Som har tappat bort sig själva och bara utnyttjar sin yttre skönhet...

Om man klarar att stå emot allt det här kan man uppskatta sig själv och modellbranchen också. Man kan se alla fantastiska möjligheter och upplevelser samtidigt som man vet vad som betyder något i livet.
Det är man själv som är sin värsta kritiker...Och man måste vara snäll mot sig själv i första hand.

Jag och min fantastiska mamma på vårat landställe på Fårö...Sommar och solbränna! :) Bilden är tagen för en eller två sommrar sedan...Kommer inte ihåg.

Kommentarer
Postat av: angelica

vad kul att du skrev lite om det! :) dt är nog inte många som inser hur dt egentligen ligger till!

KRAM / angelica

2008-07-24 @ 18:58:53
Postat av: Emma

Tack! Viktigt ämne att skiva om! Helt klart :)

Och du gav otroligt bra tips förut!

KRAM!

Emma

2008-07-25 @ 20:14:09
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilket gulligt inlägg =)

Skönt å ha en jordnära mamma som är med, jag måste fråga, är du fortfarande 17 år?

2008-07-26 @ 12:03:01
URL: http://rajtantajtan.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack :) Aa det är det verkligen..Jepp 17 år. Fyllde i Mars när jag var i Sydafrika! :)

Kram,

Emma

2008-07-26 @ 18:57:07
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: malin

Bra inlägg! Fin bild på er två!

2008-07-30 @ 14:09:46
Postat av: Emma

Tack! :D Tycker det är ett viktigt ämne! :)

2008-07-30 @ 19:56:48
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0