Modeller & relationer?

Går det ihop...Väldigt svårt är det att ha ett seriöst förhållade om man är modell. När man jobbar som modell får man vara beredd på att resa regelbundet...Eller ska jag säga oregelbundet. Man vet aldrig hur länge man ska stanna på ett ställe eller vad ens nästa steg i karriären blir. Man träffar ständigt nya människor och är omringad av vackra modeller.
Jag tror att nästan det enda sättet att få ihop det på är om man är tillsammans med en annan modell så att man kan planera att resa tillsammans till samma agenturer. Som en av mina modellvänner, Alesandra. Hennes make var också modell och de planerade alltid så att de reste till samma agenturer.
Sedan har jag några skräckexempel...Jag vet till exempel en tjej som var förlovad och var otrogen 3 gånger under några månaders tid...Hmm inte så kul för pojkvännen där hemma...Och en tjej som hade varit tillsammans med sin kille i 4 år...Hon var otrogen mot honom samma natt som hon anlände i kära Kapstaden...
Och jag vet flera killar som hade flickvänner där hemma som väntade på dom medans de var ute och festade med massa modelltjejer. Jag skulle kunna sitta här ett tag och räkna upp flera skräckexempel...Men det skulle ta ett tag.

The life of a model is a life filled with temptations. Many people find it hard to resist them...

Control yourself is the only thing a have to say about that...

Kommentarer
Postat av: Jess

helt sant! väldigt fint skrivet.

2008-07-18 @ 10:07:58
URL: http://jessjess.se
Postat av: Emma

Tack Jess :)

2008-07-18 @ 18:47:34
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0