Spice girl

Stylist gone crazy? Haha...Det kan man nästan tro när man ser den här styligen...Men jag tror det var en stylist som bara gillade att mixa färger och mönster... :)



Juste...Jag har aldrig berättat för er att jag jobbade som stylistassistent i ett år förut. Från när jag var 14-15.
Jag var redan då intresserad av allt inom mode. Foto, styligt och modella såklart...You name it!

Det började med att jag gjorde ett modelluppdrag för en stylist som heter Åsa...Jag frågade henne om hon behövde någon assistent vilket hon gjorde!
Sedan började jag hjälpa henne efter skolan och på helger...Och lov självklart :)
Det fick mig verkligen att omvärdera jobbet kan jag lungt säga...Jag trodde att det typ gick ut på att plocka ihop outfits & läsa tidningar för inspiration. Men det var liiite hårdare arbete än så!
Stylist måste nog vara ett av de tyngsta arbeterna inom modebranchen...Allt slit och bärande. Gå dag ut och dag in och bära 100 tals kassar med väskor, skor och kläder i.
En dag kom jag hem och märkte till min fövåning att min stortå och häl blödde...Haha låter helt sjukt. Men jag hade tydligen fått skavsår som jag inte ens hade hunnit lägga märke till medan jag jobbade!
Ibland kunde man jobba en hel dag och enda in på natten för att få klart allt inför en plåtning.

Men det fanns mycket kul också självklart! Åsa först och främst är helt fantastisk...Man fick se och fixa med alla vackra och dyra kläder...Plocka ihop fantastiska outfits...Se kreativitet och träffa roliga människor.
Jag var till exempel med och plåtade för Modette och Habit...Med influgna modeller från Paris. Intressat att vara på andra sidan kameran också. Istället för att vara modellen, skulle jag hjälpa modellen att se fantastisk ut...Väldigt annorlunda och spännande för mig!

Jag tror att det är väldigt bra och nyttigt att pröva på flera olika yrken...För att kunna hitta var man trivs bäst...Var man känner att man hör hemma. Där man känner att man kan tillföra något alldeles speciellt. Som bara man själv kan. Det finns oändliga möjligheter därute...För alla. Det ska man inte glömma.

Jag lärde mig efter den här upplevelsen att min passion verkligen ligger i modellandet. Och det är där den är nu. Och det är där jag vill vara nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0