Låt dom växa!

Ögonbrynen! Just nu plockar jag inte mina ögonbryn alls. Helt naturliga och har faktiskt konstigt nog aldrig sett bättre ut...Om det är någon som har en historia om ögonbryn så är det jag...Haha mina ögonbryn har varit med om allt...! Riktiga mardröms scenarion också!

Till exempel. När jag gick och skulle få brynen lite ansade hos en hudvårdssalong i Kapstaden. Fin salong där jag hade varit ett par gånger tidigare och fått dom plockade...Dom gångerna hade jag blivit jättenöjd...Men inte direkt den här gången...
Mina bryn var tjocka och fina, behövdes bara tas bort några enstaka strån som växte lite vilt. Jag sa till tjejen som skulle göra dom att ta bort ytterst lite...Att det var extremt viktigt att dom såg tjocka och naturliga ut...Också på grund av modellandet. Make up artister hatar smala och onaturliga bryn!

Så hon började plocka...Och jag ser ju ingenting eftersom jag ligger ner medan hon gör det...Men det började kännas obehagligt...Det tog extremt lång tid och hon såg väldigt nervös ut. Jag frågade om allt gick bra...Och hon sa att det inte var några problem. Sen sa hon helt plötsligt att hon var klar. Jag kollade mig i spegeln och nästan svimmade av min spegelbild. Hon hade plockat bort HEEELA mina bryn!!! Det var bara två obetydliga ränder kvar på var sin sida. Jag var i chock...! Va har du gjort frågade jag?! Hon svarade att det hade blivit fel när hon började att hon hade råkat ta för mycket på ena sidan och sen va tvvungen att rätta till det genom att ta bort på andra...Hon stammade på rösten och blev helt röd i ansiktet...Men va hjälpte det mig?! Det var ju jag som var tvungen att gå runt och se ut som en fjortis som inte vet hur man ska plocka ögonbrynen i typ 3 månader efter det! Det var så lång tid det tog för mina ögonbryn att växa tillbaka och bli tjocka igen...När jag gick ut från hudvårdssalongen började jag stor gråta...Jag visste att agenturen skulle skälla ut mig och att  alla make up artister på jobb skulle kolla snett på mig. Fan.
Ögonbrynen är verkligen viktiga för en modell...Och dom föredras att vara så natural as possible...
Så sen den upplevelsen har jag slutat plocka brynen helt och hållet. Och samtidigt upptäckt att mina ögonbryn faktiskt är vackra som dom är. Jag behöver inte plocka dom...Fattar inte ens varför jag gjorde det alla dessa år innan. Helt onödigt.
Det finaste som finns är tjocka naturliga bryn!

Såhär ser mina ögonbryn ut idag. Tog bilden ute på min lilla balkong här på NZ :)

Kommentarer
Postat av: Mm

Håller med om att bryna är snygga naturliga. Vad mysigt det ser ut på din lilla balkong annat än Svedala just nu:)

2008-11-14 @ 09:08:01
Postat av: Rand

haha dem e ju skit snygga :O

2008-11-14 @ 15:45:19
URL: http://www.rand.bloggsida.se
Postat av: isabelle

jesus vad vacker du är tjejen! Gud jag blev otroligt nyfiken på dig, vem är du, vad gör du, vart kommer dina vackra drag ifrån? Reser du jorden runt och modellar? Vackra du!

2008-11-14 @ 17:57:37
URL: http://bellisima.webblogg.se/
Postat av: Emma

Mm >> Hehe jo det är fint och soligt här! :)



Rand >> Haha tack! Dom är snygga nu när dom äntligen är naturliga! ;)



Isabelle >> Tack så mycket! :D Va gla jag blir! Aa jag modellar heltid och reser runt och jobbar! Så det är kul :) Hehe..Min mamma är väldigt blandad. Portugis, Malay, Spansk, Indisk, Svart...Svensk. Ja typ allt :P Och pappa är 100% Svensk!

Kul att du hittade fram till min blogg! Det är alltid kul med nya läsare som uppskattar det jag skriver! :) Tack tack!



Stor kram!

2008-11-16 @ 08:29:43
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0