"Modekunskaper" svar!

Oj va duktiga ni var på att gissa angående bilderna High Fashion vs Kommersiella! Spännande att se så olika svar! Snacka om att man uppfattar bilder på olika sätt... :) Det är verkligen indeviduellt hur man ser på saker och ting!

Det var 4 personer som hade alla "rätt"...Mikael, S, En stylist och Johanna! Bra jobbat där ;) Men jag måste säga att ni alla var ganska nära...Dom flesta svarande typ bara någon fel och så :)
Så det var alltså 1, 2, 4, 5 som är mer High Fashion och 3, 6, 7, 8 som är mer Kommersiella!

När jag säger High Fashion menar jag Mode/Editorial/Edgy/Kreativt/Nyskapande/Extremt/Annorlunda/Konstnärligt...Sånt som ibland kan uppfattas "konstigt" av "vanliga" människor men sådant som modebranchen förstår sig på. Som om jag till exempel visar en sådan bild för min farfar kanske han bara tycker den ser underlig ut. Men om jag går på en casting hos en modetidning tycker dom att den är jättecool...Hoppas jag förklarar så att det är begripligt! :)

Och när jag säger Kommersiell menar jag Säljande/Lättsamt/Tilltalande/Naturligt/Vackert/Enkelt/Lätt att uppskatta helt enkelt...Det är sånt de flesta "vanliga" människor uppskattar och tycker ser fint ut. Säljande till en bredare publik. Det är i sådana jobb pengarna självklart finns i. Eftersom det tilltalar fler människor...Inte lika kreativt dock :)

Okej mycket ord att ta in! :P Hope it make sense!

Kommentarer
Postat av: Mikael

Piece of cake baby! ;D

2008-11-04 @ 14:26:35
URL: http://weeazel.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha självklart svarade ju du alla rätt :D :P

2008-11-08 @ 05:28:07
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0