Testing testing...

Att göra testplåtningar är något som man aldrig slutar göra som modell. Även om man har en full bok med jobbbilder så är det alltid någonting som behöver uppdateras eller testas. Till och med världens toppmodeller gör testplåtningar ibland!
Testplåtning...För er som inte vet. Är när man gör ett gratis projekt tillsammans med en fotograf eller ett helt fototeam. Och det som alla vill få ut av det är bara bilder till sina portfolios...Som i sin tur sedan kan leda till jobb såklart. Så det kan vara att man saknar något i sin bok som man behöver för att göra den ännu bättre.

Nu när jag kommer hem till Stockholm i några veckor har jag lite testplåtningar inplanerade. Vill göra min bok så stark som möjligt innan jag åker till Hong Kong!
Sitter och försöker fundera ut vad jag behöver för nytt i min bok. Letar inspiration på nätet och försöker helt enkelt bestämma vilka slags teman jag skulle vilja fota. Riktigt svårt är det...Men det går framåt :)

Så nu tänkte jag också fråga er...Det verkar ju som att det är flera av er som läser som jobbar inom modebranchen/intresserade av den. Så nu ska ni få ge lite förslag på vad ni tror att jag behöver i min portfolio för att göra den ett snäpp bättre. Vad för slags bilder...Ni får vara lite inspiration för mig idag!

Jag har ju kategorin "Modellbilder" under kategorier där ni kan se mina bilder som jag har idag. Eller surfa in på till exempel Clyne Managements hemsida...Där har dom ju lagt upp min bok ganska bra.

Hoppas ni har lite smarta ideér att inspirera mig med :) Skulle vara kul!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du har många färgglada bilder. Det skulle nog vara en födel för dig att ha lite klassiska bilder. Svartvita, som framhäver din skönhet i combo med lite old fashon clothing. Jag är ingen expert men jag designer kläder (som jag aldrig syr upp iofs) och jag är duktig fotograf. :) (låter ego men menade det inte så)

2008-11-21 @ 15:35:37
Postat av: - Jack -

gillar dina bilder ;D

Händer idag ;) ??

2008-11-21 @ 15:38:49
URL: http://fotografjack.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Vilken stark portfolio du har! Verkligen superfina bilder! Jag är absolut ingen expert, men kanske skulle du kunna komplettera med några editorial pictures? Bilder som är tagna i utomhusmiljöer (stad?), och som berättar en historia. Bilderna får gärna vara svartvita, som någon skrev här ovan, så att de bryter av lite grand mot de färgstarka bilderna. Det är nog det enda jag kan komma på... :-) Stort lycka till. Ska bli kul att se vad du kompletterar din fina portfolio med.

2008-11-22 @ 08:36:38
Postat av: Åsa

Jag har ett förslag =D

Kollade igenom dina bilder och de är ju helt fantastiska men du skulle kunna göra så mycket mer med ditt ansikte!



Så, som totalt okvalificerad rådgivare säger jag att bilder med anisktsuttryck och känslor som inte är den vanliga modellförvirrad/sexig/söt/dissigblicken skulle vara roligt att se. Det finns så mycket mer du kan använda dig av! Både kropp och ansikte.

2008-11-22 @ 13:50:11
URL: http://rajtantajtan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag har ett förslag =D

Kollade igenom dina bilder och de är ju helt fantastiska men du skulle kunna göra så mycket mer med ditt ansikte!



Så, som totalt okvalificerad rådgivare säger jag att bilder med anisktsuttryck och känslor som inte är den vanliga modellförvirrad/sexig/söt/dissigblicken skulle vara roligt att se. Det finns så mycket mer du kan använda dig av! Både kropp och ansikte.

2008-11-22 @ 13:53:04
URL: http://rajtantajtan.blogg.se/
Postat av: Gina

Varför inte göra något utomhus i snön? :) Jag som bokstavligt talat lever i snön (nästan) skulle tycka det var fränt! Lite annars än dina soliga, färgglada ljusa sommarbilder som du har. Fast dom är också så klart underbara =) Inga hus och byggnader utan bara snö och kyla, svart-vitt skulle nog vara snyggt. Fullt påpälsad med tjock vinterjacka skulle jag vilja se, kanske några stora hundar bredvid också? =)

2008-11-26 @ 14:22:13
URL: http://giinaa.blogg.se/
Postat av: Emma

Johanna >> Det är precis i dom banorna jag också tänker! :) Behöver något mer naturligt...Gärna svartvitt i boken. Som bryter av från det andra! :) Tack för tipset!



Jack >> Hehe tack! :D Idag blir det en casting och sedan ta det lungt. Solen skiner ute! :)



Ulrika >> Tusen tack! :D Och tack för tipset också! Gillar din idé starkt!



Åsa >> Tack så mycket! :) Läste igenom vad du skrev och satt och nickade! Håller med dig om det! :D Finns mycket spännande man skulle kunna göra!



Gina >> Å va jag tyckte din idé var rolig! :D Snacka om något otippat och intressant! Verkligen något jag ska ha med i tankarna nu när jag ska bestämma mig för något :)



Tusen tack till er alla för att ni hjälper till och är så gulliga!



Kramar!

2008-11-28 @ 23:06:14
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0