Tröttis

Nu har jag vaknat. Sov 11 timmar i natt! Jag brukar typ aldrig kunna sova så länge! Är ledig idag...Så jag tänkte ta det lungt. Håller på och fixar frukost nu :) Tror att jag ska ägna dagen till att kolla på Top model på You Tube, laga mat och gå ut och spriga! Låter skönt tycker jag...Och sedan måste jag också kolla in alla mina Svenska sidor i mina favoriter så att jag håller mig uppdaterad på vad som händer där hemma...Haha :)

Det är inne i den här lådan som jag bor! Modellägenhet...Glammigt värre va? :P

Och uppfarten...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här kanske låter som en lite knäpp fråga, men eftersom du är 17 år, går inte du i skolan? Hur hinner du med det samtidigt som modellandet?



En av min mammas vänninor var modell i din ålder fram tills hon var lite mer än 20 tror jag. Hon hoppade av gymnasiet för att hinna med modellandet. Sedan när hon återvände till Sverige, jantelagen och allt det där, hade hon ingen utbildning ju...

Så jag bara undrar, hur gör du :)?

2008-11-20 @ 19:25:28
Postat av: Emma

Hej kära du!

Jag svarade häromdagen på en liknande fråga från en läsare som heter Vanessa :) Kopierade svaret och lägger upp det här också. Det svarar på alla frågor som du hade :)

Ha det fint!



Här kommer det:



Hej Vanessa!



Nej det gör jag inte. Efter 9:an bestämde jag mig att satsa på modellandet. Min passion, det jag älskar att göra! Just nu är hela mitt hjärta i det.



Att få den fantastiska chansen att arbeta som modell på heltid är något som definitivt bara kommer en gång i livet. Det är ett yrke som kräver att man är en viss ålder. För att jobba som modell måste man vara ung...Som alla vet. Ju yngre desto bättre typ! :) Men studera är något som inte har någon åldersgräns...Studera är något som man alltid kan göra oavsett ålder. Det är inget jag oroar mig för på något som helst vis.



Jag är stolt över mig själv som vet vad jag vill göra i livet just nu och går efter det. Känns som att jag har alla möjligheter i världen...Det tar liksom inte slut :)



Och det är precis som du säger, modella är något som man inte kommer göra hela sitt liv...Och det är därför jag jag det just nu när jag kan :)



Stor kram

2008-11-21 @ 04:59:36
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0