Helg...Skööönt.

Sov 11 timmar i natt och var fortfarande trött. Sista veckan har det inte blivit så mycket sömn. Typ 6 timmar och så dom senaste dagarna. Jag kom ju hit i onsdags kväll...Har inte ens hunnit med sen dess...Torsdagen och fredagen kändes väldigt stressiga. Hann inte äta så mycket som jag ville...Eller på helt fel tider. Och hann inte vara ute och springa...Aja det är så det blir de första dagarna antar jag :) Men nu är det lördag kväll här och jag har lagat mat och varit ute och sprungit idag. Det känns bra! Sitter här vid datorn...Kära datorn! <3 Lyssnar på Azure Ray, Sleep. Ni vet låten som är med i djälvulen bär Prada. Ska snart gå och kolla på Titanic. Sarah som jag bor med har den filmen!

På måndag är min första go see vid 9 på morgonen. En tidig rackare haha...Sedan ska jag iväg med min bokare Anna och hämta upp mitt working visa! Så att jag kan arbeta här i NZ. Viktiga grejer sånt där med visan...

Det är förresten en agentur i Hong Kong som vill att jag ska komma dit direkt efter NZ den 12 december...Får se hur det blir med det. Jag tycker nog personligen att det skulle vara bättre efter julhelgerna. Men jag vill självklart åka dit och jobba! Har alltid fått höra att HK är min marknad...De gillar tydligen modeller som ser mixade ut...Vilket jag gör :P Och agenturen är också en av HK absolut bästa. Den heter: Model Management HK.
Aja spännande!

Känner mig lite ensam...Ni kan ju tänka er själva. Jag vet inte riktigt vilken åldersgrupp som läser min blogg? Men jag är ju bara 17 år ändå och är iväg så här på egen hand hela tiden. Tar hand om mig själv...Och allt som det innebär när man är i ett främmande land :)

...Nu ska jag gå och kolla film. Hörs sen!


Kommentarer
Postat av: angelica

Om du är nyfiken på vilken åldersgrupp som läser din blogg kan jag berätta iallafall att jag är 16, snart 17. Så jag är i din ålder :) Tror nog de flesta är runt samma, upp till 20-25? :)

KRAM på dig!

2008-10-18 @ 13:59:04
Postat av: Elina

jag är 20år och är verkligen impad över hur du klarar dig på egen hand i så främmande länder! jag menar, jag tycker jag är tuff som har kalrat mig helt själv sen jag var 17 i sverige, du är ju liksom ute och reser över hela världen! galet. det är iaf jättekul att läsa din blogg, roligt att det händer så mycket för dig!

2008-10-18 @ 14:05:34
URL: http://pinkflesh.bilddagboken.se/
Postat av: anja

jag är 16år iaf ^^ lycka till du (:

2008-10-18 @ 16:51:55
Postat av: Emma

Hejsan!



Angelica >> Aa man är ju lite nyfiken :) Men jag tror också på ungefär den åldersgruppen som du säger!



Elina >> Det är lite tufft ibland men man måste ju bara fortsätta kämpa på du vet.. :) Mycket prat med familjen på Skype blir det! Annars skulle det vara för jobbigt! Kul att du gillar bloggen :D



Anja >> Man tackar :)



Kram kram!

2008-10-19 @ 07:26:14
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag är 17 :) Gillar din blogg väldigt! Bortsett från att du är modell och reser runt världen så imponeras jag av att du är så mogen och verkligen tar hand om dig själv på ett moget sätt. Du är ett föredömme! :)

2008-10-19 @ 10:17:35
Postat av: Anonym

Låter spännande med Hong Kong , men måste man inte vara 18 år och arbetstillstånd för att jobba lagligt som modell?

Lycka till !

2008-10-19 @ 21:11:44
Postat av: Emma

Hej!



Frida >> Åh va roligt att höra att du tycker det! Jag försöker så gott jag kan :) Tack så mycket!



Anonym >> Aa :) Man måste ha ett arbetsvisa samma som här i NZ om jag har förstått det rätt. Men det hjälper agenturen till med! Så jag behöver inte oroa mig så mycket om det :) Åldersgränsen har dom inte som tur är!

Tack! :)



Kram kram!

2008-10-20 @ 09:45:33
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0