Go see...Casting??

Vad ar skillnaden egentligen mellan en Go See och en Casting? Det ar nog manga som undrar det...Gjorde aven jag innan jag visste!

En casting ar oftast for ett specefikt jobb. Ett jobb som redan ar bokat...Kunderna vet oftast ocksa da vad de letar efter for utseende. Pa vissa castingar kan det vara jattemanga modeller som kunkurrerar om samma jobb. Kunden har alltsa oandliga mojligheter att valja bland alla modellerna...Vilket gor det annu svarare att boka jobbet. Men om man har tur sa kommer man till en casting dar det inte ar sa manga andra modeller. Det kan kallas en casting request. Nar kunden har fragat efter just dig eller en viss look. Pa en casting jag var pa en gang hade det varit 500 tjejer innan mig...Definitivt inte en casting request! Haha :P

En go see ar ett mote med en kund. Det ar oftast inte for ett specefikt jobb utan isallet gar man och moter en kund som hela tiden far in jobb...Vilka man forhoppningsvis kan vara aktuell for! Man traffar dom, visar sin bok och de tar ett setcard...Som dom sedan sparar och ringer agenturen nar man passar for ett jobb som dom har pagang. Go sees kan vara hos casting directors, fotografer, tidningar...You name it. Det galler samma med castings. Sa den enda skillnaden ar alltsa om det ar for ett specefikt jobb eller inte!

Skriv om ni undrar nagot mer om det har :)

Kommentarer
Postat av: Katti

Hongkong! Vilken tillfällighet, skrev just på min nblogg att jag också funderar på det! Försöker dock fundera ut när det är bäst nsäsongmässigt att åka dit, ngn koll? är det inte januari eller är jag helt ute och cyklar?

2008-10-21 @ 07:51:56
URL: http://hemligamodellen.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilket sammanträffande! :) Jag har hört att det ska vara full gång där nästan året om. Och att man ska undvika att vara där just kring det Kinesiska nyårsfirandet som är i Februari!

Kram kram

2008-10-24 @ 13:01:57
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0