Next week!

Det ar nasta vecka det kor igang for mig. Ska ha mycket go sees & castings...! Det var ju sa snopet att den har veckan som var, var sjalvaste fashion week...Hann ju inte ga pa castingarna for den. Aja fick iallafall ga och kolla pa alla visningarna. Sa det ar kommande vecka som galler for min del :)

Sitter har med en sovsack...Ar sa jakla trott sa att det inte ar sant. Det enda jag har orkat gora idag ar mat 2 ganger. Har inte ens orkat tvatta ansiktet...! Min plan for resten av dagen ar att hamta grekisk take away mat. Kolla pa film inrullad i sovsacken och prata med mamma pa Skype. Idag ar helt enkelt vilodag!

Jag saknar hemmet. Sverige...Eller inte just Sverige utan alla som jag alskar. Saknar mamma sa mycket sa att jag nastan borjar grata varje gang jag tanker pa henne...Usch det gor sa ont i hjartat sa att det inte ar sant! Forsoker sta ut...

Det ar det har som ar det jobbigaste med att modella. Hur mycket folk an sager att man ar vacker och berommer an och sa...Sa kanner man sig anda inte lycklig. Allt som har med ytan att gora kan inte gora en lycklig.
Att vara ifran dom som man alskar. Att vara i ett frammande land. Att raknas som vuxen...Allt det ar inte latt kan jag saga. Det ar som en kamp inombords hela tiden...En kamp for att sta ut.
For dom som tror att vara modell ar nagot som ar enkelt har fel...Sa ar det bara. Det ar en otroligt forvirrande branch...Modellbrachen.
For att ga in i den maste man ha en stabil grund att sta pa. Annars kan jag lova att det gar at pipan...!

Kommentarer
Postat av: Hemliga Modellen

Känner verkligen igen det där. Första veckorna tänker man alltid: vad fan håller jag på med...



Du får muntra upp dig lite med att vi är många som hejar på dig här ehmma i sverige!

2008-09-08 @ 11:41:05
URL: http://hemligamodellen.blogg.se/
Postat av: Emma

Det ar alltid sa...Men det hor liksom till yrket. Aja det kanns iallafall jattebra nu hade en lyckad dag! :)

Du ar sa gullig, vet du det :)



Kram kram

2008-09-09 @ 12:41:05
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0