Skincare, skincare!

Huden ar en av de viktigaste tillgangarna for en modell. Det ar ett maste med perfekt hud!
Om man har fin hud med vacker lyster men bara ett par finnar i ansiktet sa ar det lungt...Eftersom att det ar enkelt att retuschera bort enstaka saker...Men det ar inte enkelt for en fotograf att retuschera en hel yta.

Ofta ser man anda modeller med dalig hud. Och jag kan beratta vad det beror pa. Dalig diet! Modeller som inte ater eller bara stoppar i sig nagot med socker for att halla energin uppe. Roker, dricker...Inte bra for kroppen eller for huden...Ansiktet aterspeglar ens livsstil.

Nyckelt till vacker hy ar vad man stoppar i sig...Jag far valdigt ofta komplimanger for min hy...Och folk som fragar vad jag anvander for produkter for att halla hyn sa fin. Men egentligen mitt basta tips ar att ata sant som ar bevisligen ar bra for hyn...Som till exempel...Sant som jag ater valdgt mycket av dagligen:

Blabar/Hallon/Jordgubbar/Russin/Applen
Avokado
Agg
Notkott
Lax
Ost! Parmesan och feta ost
Naturella notter...Guldgruva!
Yoghurt
Gradde, majonas & graddfil

Fett och protein ar bra for huden! Man behover inte vara radd for att fa i sig fett...Bade nar man vill halla vikten eller fixa huden...


Hoppas det har jag skriver kan vara till hjalp. Sag till om ni undrar nagot! :)

Kate Moss...Ja vad ska man saga. Ens livsstil aterspeglas i ansiktet.....

Kommentarer
Postat av: Hannah

du är till jätte stor hjälp! tack så mycket!! :)

2008-11-18 @ 10:34:03
URL: http://phanno.blogg.se/
Postat av: Emma

Va bra!..Kul att vara till hjälp :)

Ha en fin dag!

2008-11-19 @ 08:38:12
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0