Who tells the truth...?

Modellindustrin ar fylld av vitalogner. Namn en modell som varken ljuger om sin alder, langd eller matt...? Eller en agentur for den delen. De flesta agenturen reduserar modellernas matt i midjan och hoften eller lagger pa nagra centimeter pa langen. Da undrar man ju lite, vad ar det egentligen for mening att ha mattgransen pa 90-60-90 om de anda sa ofta ljuger om det...Hehe :P Det ar nastan lite konstigt.

Barbora till exempel...(Ni vet modellen som ar har i Australien samtidigt som mig). Hon ar 28 AR GAMMAL!!! Helt sjukt. Och hon ljuger till ALLA kunder och sager att hon ar 19 ar...?! 9 ar borta bara sa dar...Okej...Kunderna sager nar de kollar i hennes bok, "ahh imponerande att du har hunnit jobba sa mycket aven fast du bara ar 19". Boken fylld med editorials och sant som hon har jobbat ihop under manga ar...Haha :P
Aja jag tycker det ar lite sanslost...Jag sjalv ar ju den samsta lognaren pa jorden. Hatar att ljuga och hatar logner.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tror dig! Älskar bloggen ;)

2008-09-12 @ 14:31:36
URL: http://aleeexa.blogg.se/
Postat av: Hemliga Modellen

Haha, så sant som sagt! En modell på min gamla agentur är egenligen 7(!) cm ortare än vad det står på hennes setcards...rätt viktig skillnad

2008-09-12 @ 15:56:10
URL: http://hemligamodellen.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha visst ar det lite komiskt! ;P

2008-09-13 @ 03:45:43
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Emmy

Hej älskade Emma!

Jag är modell och jag har inte riktigt fått far på min karriär än ;P Jag undrar vad som gjorde att du fick fart på din, vad var ditt första jobb, osv.

Vore kul att veta. gjorde du nåt speciellt, typ kontaktade du någon eller så.... :)



älskar din blogg. kramar

2008-09-13 @ 10:41:22
Postat av: Emma

Hejsan kara Emmy :)

Ojj va svart att svara pa...Man kan nog saga att jag byggde upp min karriar under flera ars tid. Tog in allt jag sag, lyssnade pa alla goda rad jag fick. Larde mig..! :) Byggde upp min portfolio. Om man ar trevlig sa vill folk alltid jobba med en en gang till. Allt handlar om kontakter...Jag skulle nog saga sa, att om man har viljan sa kan man! Ge inte upp :)



Stora kramar till dig

2008-09-14 @ 02:48:16
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Hanna

De som ljuger om sin längd, hur långa är de egentligen?! Är det såna som är under 1,70 då?

2008-09-14 @ 17:47:28
Postat av: Emma

Det ar olika sa klart..Men det ar agenturen som ljuger om modellens langd, inte modellen :) Det finns flera som ar under 170. Till och med toppmodeller som Kate Moss!

2008-09-16 @ 02:00:10
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0