I all enkelhet

En väldigt enkel middag att tillaga...Men det betyder inte att den inte var fantastiskt god och hälsosam för det...! :)
Laxen ungsbakar jag tillsammans med havssalt, svartpeppar och lime + rivet limeskal. Blomkålen och broccolin kokar jag tillsammans med salt och riset som ni ser på bilden är ekologiskt råris! Eftersom råris har relativt lång koktid (ca 40-50 min) så brukar jag koka upp en rejäl mängd på en och samma gång som jag sedan förvarar i kylskåpet i flera dagar...Tar till lunchen dagen efter och så vidare... :)

 

Kommentarer
Postat av: Elina aka pinkflesh

ser gott ut :) men jag hade nog velat ha lite hollandaisås till! jag måste ha sås till maten<3

2009-08-03 @ 20:51:50
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Emma

Det skulle säkerligen passa alldeles utmärkt till! :)

2009-08-09 @ 21:07:09
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0