30 tusen på 30 dagar

Säger mitt kontrakt i HK att man måste ha tjänat ihop annars så blir man hemskickad...
Vilket är en väldigt bra deal...Betyder att man inte ska vara här och bara slösa tid...Utan att man är här om det verkligen är så att man tjänar pengar.
Mina 30 dagar är ute, typ nästa vecka...Eftersom att det också har varit mycket helgdagar här som inte räknas in pga det Kinesiska nyåret.
Jag tror att agenturen kanske kommer skicka hem mig nästa eller nästnästa vecka...Känner på mig det...Eftersom att jag inte har kommit upp i den summan pengar och eftersom att jag vet att dom håller den regeln VÄLDIGT strikt. Har varit flera modeller som har blivit hemskickade bara under tiden jag har varit här...!
Jag tycker ändå att det känns bra...Den här regeln. Jag kan ju inte slösa massa tid här om det är så att jag inte jobbar tillräckligt + att agenturen inte kan slösa massa pengar på mig om jag inte drar ihop pengar tillbaka till dom. Är ju logiskt liksom... :)

Men det är alltid en konstig känsla att inte veta vad som kommer hända härnäst. Jag gillar att planera men den här branchen är ungefär den mest spontana och stressigaste branchen som finns...Hehe...

Det enda som krossar mitt hjärta lite är att lämna killen i huset...Vet inte riktigt hur det ska gå till. Vet faktiskt inte hur det ska gå till.
Jag säger alltid till min mamma att det som är så jobbigt och svårt med att modella är att man ofta blir fäst vid människor som man sedan kanske aldrig kommer få en chans att träffa igen...
Det som hon alltid säger är - om man bryr sig om varandra tillräckligt mycket och inte kan vara utan varandra - hittar man ett eller annat sätt att få det att fungera på.
...Tack mamma :)

Derek var svår att lämna......

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken summa har du kommit upp i då?:) kram

2009-02-21 @ 12:19:38
Postat av: Emina.

Jag håller med din mamma! Ibland kan det vara bättre att vara ifrån varandra än att mista varandra.

Puss!

2009-02-21 @ 23:44:11
URL: http://belliss.blogg.se/
Postat av: sara

den bilden var jättefin. Hoppas du får stanna kvar där!

2009-02-22 @ 14:23:03
URL: http://fuckyouimcute.blogg.se/
Postat av: Emma

Anonym >> Ingenstans i närheten av 30 tusen i alla fall haha :P



Emina >> Det är väldigt sant.. :)



Sara >> Tack snälla du :)



Kramar

2009-02-25 @ 15:29:05
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0