Det är bara att bita ihop och le

Det är det som gäller när man är modell.

Till exempel som igår på en casting jag var på...
Kommer in i castingrummet och möts av kunden. Hon kollar i min bok och ber mig pröva lite av kläderna som ska vara med på plåtningen. Kul tänker jag...Eftersom att det är ett gott tecken om man blir ombedd att prova kläder - betyder att kunden är intresserad. Kanske ni fattade... :) Hehe.

Okej outfitsen som hon la fram till mig för att pröva var - GRÄSLIGA! Helt och hållet förskräckliga...! Byxor som hängde nere i knävecket för att dom var så stora...Med helt raka stela ben...En tröja som jag inte ens skulle tvätta min diskbänk med om det vore så...En jacka i rosa glansigt material - som också den var 10 storlekar för stor...Typ. Allt för stort och helt smaklöst.

Vad gör man som modell - jo man byter om i det lilla provrummet sätter på sig sina högklackade skor - går ut till kunden och strikar sin mest självsäkra pose och ler. Ser ut som att man älskar kläderna...Och försöker hålla byxorna uppe med hjälp av händerna coolt nedstoppade i fickorna...Ens jobb som modell är verkligen att få kläder att se bra ut...Oavsett hur dom ser ut. Att ändå på något sätt få människor att vilja ha dom. Att vilja se ut just så där...Kan kännas lite svårt ibland - som igår...Med gällevarehäng haha... :P

Kommentarer
Postat av: rebecka

oj , ja det var det värsta. haha men ja tror du gör ett jättebra jobb därborta i fjärran! lycka till :D

2009-02-06 @ 15:46:14
URL: http://badaiprada.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha aa :) Tack så mycket för det! :D

2009-02-07 @ 12:57:22
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0