En liten ängel från himlen

Eller rättare sagt från mitt favorit ställe på jorden, Sydafrika! Igår anlände två nya killmodeller till min lägenhet här i Kina. Ena en helt underbar kille, Chris från Cape Town. Han känns som en ny Derek i mitt liv. Och ni vet ju hur mycket Derek betyder för mig...Och betydde. Han gjorde min vistelse i CT till den bästa tiden i mitt liv.
Jag behöver verkligen det här för att kunna överleva den här två veckors tiden i Kina.
...Igår morse när jag vaknade kändes allt ganska meningslöst...Jag försökte tänka att jag måste stå ut på grund av pengarna. Att det finns bra pengar att tjäna här. Men det gick inte...Mina känslor var för starka. Och jag var nästan helt inställd på att åka tillbaka till Hong Kong...Ge upp den här chansen i Guangzhou.
Någonstans inombords fann jag lite styrka att göra mig iordning, och bege mig tillsammans med bokarna och de andra modellerna på dagens 4 castings.
Jag kan inte tillåta att jag själv ger upp på grund av en bunt med idioter till modeller. Jag kan inte tillåta att dom tar iväg min chans.
Efter gårdagens castings kommer jag hem till lägenheten där jag möts av Chris. Hans första ord till mig var "Hej Emma"...Jag lite förvirrad "Hur vet du mitt namn?"...
Det visar sig att han tydligen hade lagt märke till mig på castings i Cape Town förra året! Blev lite förvånad att jag hade gjort ett sånt stort intryck på honom...Även fast vi aldrig hade pratat med varandra... :)

Nu när jag skriver det här sitter jag och äter frukost...Klockan är ca 09.30. Min första casting idag är om prick en timme... :) Så jag ska nog börja göra mig i ordning lite...

Btw...När jag vaknade i morse och skulle gå på toaletten möts jag av ett stinkande badrum. Jag går närmare toaletten för att se vad som har hänt, gissa. Stopp i toaletten...Fräscht...INTE! Haha...Aja...Som tur är har vi två badrum i lägenheten!

Kommentarer
Postat av: sara

så ska det låta! kom ihåg för vems skull du gör detta, tänk varje när morgon du vaknar och inte orkar mer på vad som verkligen är din dröm. De här två veckorna är bara två skitveckor som är fullknökade av erfarenheter! Och fasen så gött att Chris anlände! :D

2009-02-13 @ 09:04:39
Postat av: Emma

Tack snälla Sara. Det är när jag läser sådana här kommentarer jag känner att jag får styrka och inser hur det verkligen är :) Är skönt att bli påminnd.. :)

2009-02-15 @ 16:13:04
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0