Jag är tillbaka!

Ett helt dygn utan inlägg på bloggen...! Har nog aldrig hänt förr... :)

Tillbaka till det som hände i söndags...
Ni vet ju vad som har pågått en tid nu i lägenheten jag bodde i här i Hong Kong. Mina rumskamrater - modeller från min agentur här...Rökte gräs, drack, skitade ner, festade hela nätterna...Och kom hem mitt i natten...Och fortsatte härja runt även då. Tände alla lampor i huset och skrek och skattade...
Allt detta levde jag i varje dag...Ett rent helvete som ni kan höra.
...Även dom - störde sig på mig också eftersom att dom visste att jag misstyckte med rökningen som pågick i lägenheten.

Efter min casting på söndagen möts jag i alla fall av min rumskamrat, drogpåverkad - (Jag kan inte avgöra vilken drog hon hade tagit) i vardagsrummet. Hon står där och skriker rakt ut på mig när jag kommer hem...Att hon tydligen har stört sig på mig under en längre tid...Stört sig på att jag misstycker om rökningen som pågår i våran lägenhet...Att hon inte känner att hon kan röka på när hon känner för det...Och så vidare. Väldigt intelligenta ord som kommer ut ur hennes ljuva lilla mun - INTE!
Jag står där som ett frågetecken helt chockad och rädd.
Hon hotar mig med att hon kommer göra "någonting riktigt illa" mot mig om jag inte beger mig där ifrån direkt...
Jag helt skärrad - ringer min bokare på agenturen och säger att jag måste flytta -  NU, direkt. Att jag förmodligen kommer bli dödad annars av en galen Brasilianska...! Haha.
Så flyttade gjorde jag till en lägenhet circa 60 sekunder bort...Här är det lungt. Säkert. Äntligen.
...Jag kan lungt säga att dom senaste dygnen har varit väldigt jobbiga för mig. Det har inte varit roligt alls...

Men jag får väl säga som...Folk brukar säga - Det man inte dör blir man starkare av. Vilket är ett faktum...!

Men jag ska också säga...Att ibland känner jag mig riktigt liten...Jag - en oskyldig liten 17 årig tjej. Vilsen i en ond värld. Det är nog så jag skulle beskriva mig själv ibland...Ibland, ibland. Andra tillfällen skulle jag beskriva mig själv som en erfaren, stark och världsvan ung kvinna med båda fötterna starkt på jorden. Stark. Och det är nog så jag skulle beskriva mig själv för det mesta...! 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Usch vad obehagligt! Hoppas du slipper springa på de där brasilianskorna igen! :-/

2009-02-03 @ 10:37:21
URL: http://johannawiik.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hemskt! är dem med i samma agentur som du?

2009-02-03 @ 11:24:40
Postat av: Anonym

usch de verka crazy... hoppas dom skämms

2009-02-03 @ 11:38:33
Postat av: Angelica

det är egentligen dom som skulle fått på sig en rejäl utskällning av agenturen tycker man. Inte att det är du som ska behöva straffas för det. Men om du trivs bättre där du är nu tycker jag du gjorde fullkomligt rätt! :)

Du är stark som orkar vara kvar efter en sån händelse, jag hade blivit så skärrad att jag velat åka hem direkt, bara vara med familjen.. Osv. Där jag vet att jag kan känna mig trygg.

Men du Emma,, DU är så STARK. Och det är inspirerande för många..!



Fortsätt att vara en bra förebild för alla unga tjejer... För det är du! :) en JÄTTEKRAM till dig för att du är så stark!

2009-02-03 @ 13:53:18
Postat av: Emina

Vad bra att det löste sig! Och grattis till the editorial :o)

Puss.

2009-02-03 @ 15:49:54
URL: http://belliss.blogg.se/
Postat av: Emma

Hanna >> Aa hoppas på det!



Anonym >> Jepp med samma agentur...Hela bunten..Önskar att det inte var så ;)



Anonym >> Aa det borde dom...! Men förmodligen så gör dom inte det..



Angelica >> Va otroligt rörd jag blev att det här som du skrev...Tusen tack! Du får mig verkligen att känna mig speciell.. :) Och det är inte en dålig känsla. Tack fina du!

Jättekram till dig med!



Emina >> Tack kära du! :)

2009-02-04 @ 09:05:16
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0