Ny stad...Väldigt snart!

Jo ni hörde rätt! På antingen söndag eller tidig måndagsmorgon åker jag iväg till Guangzhou i Kina för att jobba i två veckor. Min agentur Model Management HK har ett kontor även där! Och det är tydligen i Guangzhou dom flesta "pengajobben" finns...Vilket inte är helt dumt...Hehe :)
Så jag ska alltså åka tåg dit, tar cirka 2 timmar...Agenturen möter upp mig där och kör runt mig på alla castings...Samt att min bokare från agenturen följer med mig in på alla castings och presenterar mig för kunderna...SKÖNT! Vi får hoppas på att modellägenheten i GZ är bra och de andra modellerna som bor där är trevilga...!
Men det känns som att det är snabba ryck...! Att jag redan ska byta miljö igen!...Men det blir självklart lite spännande. Nu ska jag in i det verkliga "mainlandet" Kina.

Btw...Har hört rykten om att knappt någon pratar engelska när man kommer in i det "riktiga" Kina...Jag som tyckter det har varit svårt här i Hong Kong med kommunikationen......Det lär ju i sådana fall bli en riktig utmaning nu att göra sig förstådd! Man får väl prata teckenspråk eller nått... :) Hehe...

Ska tillbaka hit till Hong Kong igen efter GZ...Så jag blir en riktig "jetsettare" Höhö... :P

Kommentarer
Postat av: Hanna

Wow! Lycka till med Guangzhou! :D

2009-02-04 @ 21:32:33
URL: http://johannawiik.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack Hanna! Det ska bli spännande.. :)

2009-02-06 @ 10:21:56
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0