Ännu en dag avklarad i...

Galna Hong Kong. Det är verkligen helt gaaalet.

Okej...Idag har jag varit och klippt håret lite...Bara en uppfräschning på agenturens begäran. Man ser ingen större skillnad men på agenturen var dom i alla fall nöjda. Ärligt talat så ser jag typ ingen skillnad alls haha...Men men :)

Efter frisörbesöket gick jag till agenturen för att ta så kallade snapshots...Som ni förmodligen vet vad det är efter allt jag tidigare berättat... ;) Dom gillar tydligen när jag skrattar - så det ville dom att jag skulle göra på typ alla bilder...Försökte tänka på Mamma och då blev jag i alla fall glad. Det syns ju i bilderna om det kommer innefrån eller ej...!

Sedan gick jag hem för att softa lite var planen...Gissa vad jag möts av då i modellägenheten där jag bor...? Jo Brasilianskan som jag delar rum med hade bjudit hit sin Kanadesiska modellkompis till vårat enkla hem för att röka lite gräs...Kul för mig......INTE! Så dom sitter här hemma helt höga och vaxar benen. Helt normalt?
...Dom fråga förstås om jag ville röka lite...Så snälla som dom är? Och jag sa helt lungt tillbaka att jag varken röker vanliga ciggaretter och att jag ännu mindre skulle jag få för mig att röka gräs!

Blir så *ävla trött på dessa sjuka tjejer...

Och den andra tjejen som jag delar lägenhet med - hon som är från Ryssland. Det enda hon gör hela tiden är att pratar om sin vikt...Hon ska tydligen inte äta nu på två dagar eftersom att hon hade ätit så mycket igår...?! Det här börjar hon berätta för mig även fasten vi inte har tagit upp någon som helst konversation med varandra utan bara sitter vid våra datorer för oss själva. Bara ut ur tomma luften! Och hon var så upprörd över att hon vägde 54 kg nu (hon brukar tydligen väga 48 kg)...Hon gav mig all informantion som ni kan se...Haha. Och gissa hur lång den här tjejen är - jo 178 cm är hon minsann. Också heeelt normalt?! Jag har nog aldrig mött någon med sån extrem anorexi som hon i hela mitt liv faktiskt.

Okej nu är det slut på mitt upprörda inlägg! :) Hehe...Ska ta en dusch nu. Är ensam hemma! Jippie. Alla andra är ute och festar. Ser fram emot en lungn kväll med en kopp te. Imorgon har jag två castingar som jag ska gå på. Berättar sedan hur dom går :) Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Maahahahaha, röker gräs och vaxar benen!! Shit alltså :D

2009-01-19 @ 14:34:06
Postat av: jess

Om jag tycker synd om dig, jag lider med dig! Finns det ingen möjlighet att du kan byta lägenhet? hur länge ska du bo där?

2009-01-19 @ 15:57:41
Postat av: jess

OM jag tycker synd om dig, jag lider med dig!! Finns det ingen möjlighet att byta lägenhet? Jag skulle aldrig stå ut!!

2009-01-19 @ 15:58:39
Postat av: jess

OM jag tycker synd om dig, jag lider med dig!! Finns det ingen möjlighet att byta lägenhet? Jag skulle aldrig stå ut!!

2009-01-19 @ 15:59:59
Postat av: julia

du borde säga till agenturen hur tjejerna är i lägenheten, inte ska man behöva mötas av två höga brudar när man kommer till sitt hem ändå!

2009-01-19 @ 16:08:59
Postat av: stina

Det är kul när du skriver om vardagslivet som modell sådär. Jag är själv på tröskeln in i branschen och uppskattar att läsa om hur det är utifrån en liknande tjejs synpunkt! Fortsätt gärna med sånt :)

2009-01-19 @ 21:18:18
Postat av: Emma

Ja visst är det helt sjukt!...Men jag försöker hålla mig för mig själv. Vill inte heller göra mig osams med tjejerna, vet ju inte vad dom är kapabla till att göra om dom blir arga.

Har i alla fall bestämt att jag ska säga till dom att de inte kan röka här hemma...Bryr mig inte om tjejerna gör det någon annanstans bara sålänge det inte är här... :) Ska ju ändå bo här i 3 månader! Ska också se om jag kanske kan få ett eget rum..

2009-01-20 @ 06:28:36
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: thesedancingdays.devote.se

EMMA! Du är så galet stark som drar till Hong Kong och lever med människor som är typ din motsats. Jag är riktigt imponerad faktiskt!



Lycka till med allt du gör, och hoppas du får ut något ur din resa trots konstiga rumskompisar :)



/Din gamla vän Madde :)

2009-01-20 @ 19:55:27
URL: http://Madde
Postat av: Madde

EMMA! Du är så galet stark som drar till Hong Kong och lever med människor som är typ din motsats. Jag är riktigt imponerad faktiskt!



Lycka till med allt du gör, och hoppas du får ut något ur din resa trots konstiga rumskompisar :)



/Din gamla vän Madde :)

2009-01-20 @ 19:56:39
URL: http://thesedancingdays.devote.se
Postat av: Emma

Åh tack kära du! :) Uppmuntrande ord :D Det blir jag glad för. Tack!

Stor kram :)

2009-01-22 @ 09:54:20
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Elle

Ush det där kan vara riktigt energikrävande, även om man inte bryr sig om det, så blir det mycket "dålig energi" som trycks på en ofrivilligt när någon ältar sådana grejer..

2009-01-25 @ 20:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0