In the American West

Heter en väldigt känd bildutställning av Den Store fotografen Richard Avedon. Skapades mellan åren 1979-1984 i just den Amerikanska Western. Han har portätterat olika människor, gamla som unga...Från bönder till biodlare...Richard Avedon är en legend som har plåtat bland annat Twiggy också.
Varför jag pratar om den här bildserien just nu - är för att jag/fotografen som jag arbetade med för några veckor sedan hemma i Stockholm hade just denna utställning som inspiration till en plåtning. Jag inväntar resultatet på dom bilderna med spänning och ska faktiskt få dom den här veckan som kommer :)...Så det ska bli spännande att se hur våran tolkning ser ut!

Här är i alla fall några bitar av Avedon's verk.



Bilderna är ärliga. Det tycker jag kan vara väldigt tilltalande och vackert på något sätt.

Kommentarer
Postat av: Linnea

hej!

Har lite frågot till dig angående modellyrket osv:P



För det första, går du i skolan samtidigt som du modellar? ^_^

Sen, hur mycket pengar har du som mest fått för ett jobb? och vilket är det roligaste jobbet du gjort? :)

Hur ofta jobbar du? :)



Kram/Linnea

2009-01-25 @ 16:13:19
Postat av: Sanna

Tappade bort din blogg för ett tag sedan på datorn, men nu äntligen har jag hittat den igen. Älskar att följa dig genom bloggen och du skriver så ärligt. Lycka till med allting. :)

2009-01-25 @ 18:45:30
Postat av: Anonym

helt vanliga människor, inga konstigheter. Ärliga var rätt ord och jag tycker de var vackra !

2009-01-25 @ 20:48:22
Postat av: Emma

Linnea >> Hej där! :D Jag gick ut 9:an och sedan dess har jag modellat på heltid :) Säger aldrig hur mycket jag tjänar här på bloggen. Är bara familjen som vet om det ;) Roligaste jobbet...Svårt haha :P Men jag tror det är alla editorials och sånt som jag har gjort...Eftersom att de plåtningarna är de mest kreativa. Vilket jag älskar! Också roligt med kataloger och visningar men på ett helt annat sätt.. :) Sedan kan jag faktiskt inte säga på rak arm just ett jobb! För svårt! Haha :D Nu när jag är iväg så här utomland jobbar jag varje dag för agenturen genom att gå på castingar. Sedan blir man kanske bokad för ett jobb ca en gång i veckan eller så, det beror på.. :)



Sanna >> Tur att du hittade hit igen ;D Tack för det :)



Anonym >> Ja precis :)



Stora kramar till er

2009-01-27 @ 15:27:14
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0