OMG!

Jag är här i modellägenheten mitt i centrala Hong Kong. Det är helt galet och HELT annorlunda från allt annat jag någonsin har sett och upplevt. Både på gott och ont självklart :)

Jag bor som sagt mitt i stan...På 10:e våningen i ett skiiiiit högt hus. När jag kollar ut genom fönstret är det som fullt av skyskrapor utanför mina ögon. Ljus och skyltar blinkar med kinesiska tecken som jag inte har en aning om vad dom betyder. Mc dondals på ena sidan och KFC på andra är så mycket som jag förstår i alla fall. 
Som sagt modellägenheten >> Det är en lägehetsbyggnad som typ dom flesta modellerna från min agentur bor i. I just min lägenhet finns det ett vardagsrum, ett kök, ett badrum och tre sovrum. Ena sovrummet är låst och ej i bruk för tillfället... :) Detta utrymme delar jag med två modeller från Brasilien och en modell från Ryssland. Vilket betyder att jag sover i en våningssäng och delar rum med Rysskan. Har inte ens träffat henne ännu btw...Hon är tydligen iväg på ett jobb.
Lägenheten är en *ävla röra...Som en städerska försökte fixa till för ett par timmar sedan...Ser fortfarande smutsigt och deprimerande ut inne i lägeheten...Haha :P Städerskan ska tydligen komma 2ggr i veckan och städa upp denna röra som dessa tjejer verkar skapa mest hela tiden...Me no like...Jag gillar när det känns fräscht och rent... :)

Har hunnit med flera måltider idag...Bland annat sushi. Surprise, surprise. Middag vill jag inte ens berätta vad jag åt för något...Så ogott var det haha...Urk... :P Blir definitivt en runda till mataffären imorgon för min del! :)

Vet inte riktigt vad jag tycker om tjejerna som jag bor med ännu...Har bara träffat Brasilianskorna och dom är väl snälla...Men jag känner ingen direkt kontakt med någon av dom vilket är lite trist...
...Aja, lär ju träffa på fler människor här än dom...Så jag borde nog inte oroa mig :)

Imorgon ska jag vara inne på agenturen vid 9.50 på morgonen för att sedan bege mig på dagens 3 castings. Ska in till agenturen för att hämta upp min portfolio också som dom har fixat till mig :) Det ska bli kul! Agenturen ligger ca 5 minuter från lägeheten där jag bor vilket känns ganska bekvämt.

Okidok då vet ni lite vad som händer... ;) 

Kommentarer
Postat av: jess,

ååh, jag kan inte ens föreställa mig ditt liv!

Hoppas det går riktigt, riktigt bra för dig (:

2009-01-15 @ 15:17:53
URL: http://jessicay.blogg.se/
Postat av: alec

åh vad spännande, berätta mer, visa bilder :)

hur är det? vad ska du göra??

2009-01-15 @ 18:00:05
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh, visa bilder!! är jätte nyfiken:D

2009-01-15 @ 18:16:59
Postat av: Emma

Jess >> Tack så jättemycket! :)



Alec >> Jag bloggar varje dag, så ni kommer få hänga med på allt som händer här i HK! ;) Är här på ett 3 månaders modellkontrakt med agenturen Model Management HK..Så det är det jag gör här :)



Anonym >> Det kommer komma nytt varje dag! ;D



Kram till er

2009-01-17 @ 14:19:16
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Johanna

När jag bodde i London med min vännina så rökte dem på. Jag har aldrig testa knark och tänker aldrig göra det heller. Men var glad att de ej höll på med massa knark som mina roomies. (hasch, kay *kokain i någon form, E tabletter och liknande) Liksom man får aldrig bort bilden från näthinnan när man ser en person ta upp sitt bankomatkort och häller ut vitt pulver på bordet som de sedan snortar) SJUKT. Förstår dig tjejen, men låt de ej förstöra din oskuldsfullhet. Jag blev verkligen ärrad av detta leverne som de förde. Mådde väl iofs väldigt dåligt också för det var min vän (!) som höll på så ej en modell från Brazil. (min kompis är förövrigt fri från drogerna nu sedan 3 år) :)



Stay strong!

2009-01-21 @ 18:29:19
Postat av: Emma

Aa droger är verkligen gift för både kropp och hjärna! Så obehagligt...!

Det är verkligen något som jag ALDRIG kommer att hålla på med! Jobbigt bara att ha det omkring sig..

Tack, nä jag ska inte låta dom påverka mig! :)

Va skönt att höra att din kompis är fri från drogerna nu :)



Kram

2009-01-22 @ 09:59:53
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja, hon är verkligen stark som klarade av att sluta. Det värsta är ju att det var hennes SYSTER som var den som fick in henne i drogträsket!



Men hoppas dina roomisar slutar att förgifta erat hem med knark!

kram

2009-01-23 @ 21:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0