Preparation

Jag har mina förberedelserutiner som jag alltid försöker hinna med innan jag ska jobba...Speciellt innan plåtningar!
Det här försöker jag se till att vara...

* Nyduschad och hårfri under armarna och på benen :)
* Peelade läppar och hud
* Fukt & rengöringmask för ansiktet
* Insmord kropp
* En god nattsömn är också väldigt bra

Det är ju viktigt att vara i gott skick när man ska ta bilder... :) Eftersom att man sparar bilder länge...Det blir liksom dokumenterat. Plus att man vill ge fotografen så pass lite retuscharbete som möjligt.

Ett big no no tycker jag är att dyka upp på en plåtning med ovårdade naglar...Till exempel ojämna långa naglar med gammalt nagelack. Det bästa är att ha korta olackade naglar + vårdade händer och fötter!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kan inte du skriva om hur du tränar? De skulle vara kul :)

2009-01-04 @ 21:46:10
Postat av: Anonym

jag har hört att många vill att man dyker upp med hår som är 2 dagar gammalt (eller hur man ska säga). Eftersom nyttvättat hår är för glatt och frissigt, andra dagen är det mera stadga :)

Jag har lite frågor, har du en mejl eller så som jag kan skriva ? Vore snällt :)

2009-01-06 @ 11:21:06
Postat av: Emma

Anonym >> Det ska jag självklart göra :)



Anonym >> Du har helt rätt i att det är lättare att arbeta med ett hår som är lite "smutsigt"...Eftersom ett nytvättat hår kan vara ganska flygigt och mjukt när man ska försöka göra uppsättningar. Men om man dock ska ha ett utsläppt hår så är det ju alltid bäst att ha nytvättat hår :) Så jag kan säga så här; Vissa hårstylister föredrar ett icke nytvättat hår och andra kan bli jättesura om man dyker upp med det...Så jag kör nästan alltid på den säkra sidan och tvättar det innan jobb! :) Hehe..



Visst har jag det :) Du kan maila mig på [email protected]



Stor kram!

2009-01-06 @ 12:08:38
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0