Signature smile

Kollar på lite Top Model cycle 6...Ni vet den säsongen som Danielle vann.
Hur är det egentligen det där med en modells leende. På Top Model blir ju Danielle tvungen att få sin glugg stängd mellan framtänderna. Tyra anser ju att man inte kan ha ett Cosmetics Contract med en stor glugg mellan framtänderna...Mot sin vilja gör ju Danielle som Tyra säger...Även fast hon själv anser att hennes glugg är hennes Signature Feature.
Tycker det är lite skumt med tanke på att andra modeller - till exempel supermodellen Lara Stone har blivit hypad och känd för sitt leende...Och hon har en jättestooor glugg mellan tänderna. Finns oräknerliga andra modeller också som har blivit väldigt framgångsrika just på grund av en sån där glugg...Och andra kvaliteer som dom också har självklart :)
Jag själv hade en ganska stor glugg mellan framtänderna när jag var yngre...Den finns kvar men har vuxit ihop lite med åren :)
När jag var liten så ville jag ha en mindre glugg mellan framtänderna - nu är det istället tvärtom! Jag skulle gärna ha en sån där charmig Lara Stone glugg! Tycker att det är otroligt charmigt!

Kan man ana den lilla gluggen här kanske ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lauren Hutton på 70-talet hade värsta ruinen mellan tänderna haha! Jag håller fullkomligt med.

Men jag tycker att Top Model är lite överdrivet. de tjatar och gör att tjejerna gråter , när de misslyckas på sin första fotografering någonsinn! dessutom hackar de på deras klädstilar. Top Model "producerar" modeller som är perfekta, som inte har något som gör dem unika, som Lara Stone eller Stella Tennant som har utstående öron.



Så ser jag det!

2009-01-08 @ 19:26:44
Postat av: Anonym

Top Model är överskattat. Lauren Hutton på 70-talet hade ett stort HÅL mellan tänderna som en unge som tappat mjölktänderna!

Som sagt, Top Model är överskattat och överdrivet. Jag tror inte de visar hur det går till egentligen. Jag menar, de hackar på tjejerna och får dem att gråta om de misslyckas på sin första fotografering någonsin. Och de tjatar på att de inte klär sig som modeller. Finns det någon klädkod vad gäller modeller? Jag menar.. Nej. Top Model "producerar" modeller som är perfekta, som inte har något som gör dem unika. Ingen Lara Stone med glugg, ingen Stella Tennant med utstående öron och ingen Raquel Zimmermann med avlångt ansikte och rejäl profil.



Så ser jag det!

2009-01-08 @ 19:34:39
Postat av: Anonym

Top Model är överskattat. Lauren Hutton på 70-talet hade ett stort HÅL mellan tänderna som en unge som tappat mjölktänderna!

Som sagt, Top Model är överskattat och överdrivet. Jag tror inte de visar hur det går till egentligen. Jag menar, de hackar på tjejerna och får dem att gråta om de misslyckas på sin första fotografering någonsin. Och de tjatar på att de inte klär sig som modeller. Finns det någon klädkod vad gäller modeller? Jag menar.. Nej. Top Model "producerar" modeller som är perfekta, som inte har något som gör dem unika. Ingen Lara Stone med glugg, ingen Stella Tennant med utstående öron och ingen Raquel Zimmermann med avlångt ansikte och rejäl profil.



Så ser jag det!

2009-01-08 @ 19:36:09
Postat av: Hanna

Håller med om att Top Model inte är the real deal, långt ifrån verkligheten (däremot tycker jag konseptet de har om att bredda på synen om vad skönhet egentligen är är toppen). Att ha något som gör en unik som model är precis det som gör en stak, tycker jag. Man har något ingen annan har och som ingen annan ens kan tävla med en om eftersom det är bara man själv som har det :)

2009-01-09 @ 09:46:42
URL: http://johannawiik.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag ser Topmodel som ett underhållnings program.. :) Vissa saker dom säger ligger det stor sanning i och annat kan vara väldigt överdrivet, sånt som inte händer på riktigt i modellvärlden. Men man ska inte underskatta Amerikanska Topmodel heller, om man vet vad man ska kolla efter så kan man lära sig mycket från programet.

...Om någon vet så är det väl jag :) Är ju trots allt i den här branschen :P Haha :)



Men man kan säga så här kort och gott - Att man inte ska ta showen på allt för stort allvar ;)



Btw - Håller med er båda, Anonym och Johanna om mycket ni sa :)



Kram Kram

2009-01-10 @ 17:59:09
URL: http://emmaostergren.blogg.se/
Postat av: Elin

Du är så vacker! vilken agentur har du i sverige? jag såg att du också är född 1991, hur kan du då jobb typ 2 månader sträck? tar du ledig då? är din svenska agentur bra? Många frågor där! :)

2009-01-12 @ 20:02:14
URL: http://enlundberg.blogg.se/
Postat av: Emma

Elin >> Men tack så mycket! :) Va snällt! Jag modellar heltid sedan lite mer än ett år tillbaka :) I Sverige är jag med Synk Casting..Fast dom är inte min moderagentur ;)

Kram

2009-01-15 @ 13:42:42
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0