The city never sleeps

Är ett faktum här. Oavsett tidspunkt på dagen eller natten här i Hong Kong när jag kollar ut genom mitt fönster - är det fullt med människor på gatorna. Alla affärer är öppna dygnet runt också i området där jag bor. Ljus blinkar oavbrutet och jag hör dörrar stängas och öppnas runt om i lägenhetsbyggnaden...Väldigt speciellt...Eller rättare sagt ovant... :)

Hade en casting idag på agenturen, sista castingen enda fram till fredag nästa vecka...! Eftersom att det Kinesiska nyåret inträffar nämligen nu. Så snart som imorgon faktiskt...Och det är en väldigt stor händelse här i HK/Kina tydligen...Så stor att dom *äklarna vill ha ledigt ända fram till på fredag! Haha :) Det vill ju inte jag! :P Aja that's the case anyways...Så jag har ca en vecka på mig att bara chilla. Bli av med min förkylning och fixa grejer med bilder och på datorn. Jag har ALLTID saker som jag behöver jobba med på datorn så det löser sig nog ;)

Juste, köpte en mjukiströja och byxa idag i någon Kinesisk billighetsaffär...Tänkte att jag behövde något för att hålla mig varm inne i lägeheten när jag luskar runt. I alla fall - köpte storlek S eftersom att dom inte hade XS som jag annars alltid brukar köpa mina kläder i. Tänkte att det borde funka ändå. Kommer hem för att prova min nya dräkt......Byxbenen är minst 10 cm för korta och ärmarna på tröjan likså...Haha! Kanske skulle varit rätt i längden om jag hade varit sisådär 8 år :P...Glömde bort att de Asiatiska storlekarna självklart inte är samma som när man shoppar i Europa! Befolkningen är ju lite kortare här om man säger så ;D Hehe...Så jag gick tillbaka till butiken och förklarade min situation, snälla som dom var så fick jag byta till större storlek :)...Så nu sitter jag här i min mjukisdräkt!

Btw - Idag på agenturen började jag få min såkallade veckopeng också...Som man alltså får varje vecka från och med sitt första avklarade jobb - vilket jag hade i veckan :) Skönt med lite extra pengar till mat och sånt!...Tycker att det känns som att det är väldigt bra omständigheter med den här agenturen faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Micke

Låter verkligen som en toppenagentur det där, vill också jobba en massa! :P

2009-01-24 @ 16:46:57
URL: http://weeazel.blogg.se/
Postat av: Emma

Aa det är den :D

2009-01-27 @ 15:20:49
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0