Blue steel hearted in the golden sun glow - My father's jewlery

Silver, Turkoser, Bärnstenar, Spektroliter, Bergskristaller, Opaler...Min Pappas fantastiska smycken.

Nu har jag bestämt mig vad som ska vara mitt signum i mitt general appearance som modell - På castings, jobbresor och till vardags...Kort och gott - Överallt - Att jag alltid ska ha på mig min Pappas smycken! Orginalitet kommer man långt med...!
Min kära Far gör smycken på beställning och här är lite olika exempel på hans underbara smycken...








Han smider silvret och slipar stenarna själv...Så här kan stenarna se ut innan dom är färdigslipade och sitter på ett smycke...



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Ahhh jag döööör! Har aldrig sett så vackra smycken i hela mitt liv!! Har din pappa någon butik där han säljer sina smycken?!

Tack på förhand! :D

/Rebecka

2009-06-04 @ 22:03:06
Postat av: Mona

Håller med kommentaren innan, herrejösses va duktig han är! Tänk att ha en pappa som kan göra sånna där smycken, ovanligt.. :-)

Skulle vara jättekul att veta om man kan köpa dessa någonstans? Så man kan gå runt och se lika cool ut som du ;-) Hehe :-D

2009-06-04 @ 22:23:45
Postat av: keekz

omg, they are amazing, does he have a website?

or can u only order them from sweden ?

thank you !!

x

2009-06-04 @ 23:34:39
Postat av: sofia

Hej Emma,

Kul om du kommer till bkk och jobbar. Det ar svart att hitta svenskarna i asien. Jag ar i singapore for jobb och traffade faktiskt en svensk modell for en gangs skull haha.

Den dar agenturen som du pratar om ar ganska ny. Jag hade en tjejkompis med dom och hon jobbade bra och gjrde en del stora tidningsjobb. Dom ar valdigt harda med vikt osv dock.

Min agentur Red ar dom basta och det ar forta gangen som jag inte har nagra klagomal overhuvudtaget med en agentur och jag har avrit med dom i 4 manader nu snart.

Sok till Red, Mode, Apple, Elite till att borja med. Sen IZ, Jims och WR/WM (kommer inte ihag vilket) och sen ta muniquen i sista hand enligt min asikt. Jag tycker dock att du ska aka aven om du endas far dom for du traffar alltid pa folk och du kan alltid ta dig vidare darifran. Ill help you :)

Ses i bkk!

2009-06-05 @ 06:46:36
Postat av: josephine

sjukt fina!, finns det någonstans man kan beställa smycken av honom? :)

2009-06-05 @ 08:40:37
URL: http://peaceloveandrocknroll.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken lycka att ha en pappa som gör så vackra smycken :D:D Håller med "josephine", jag skulle också vilja beställa... :)

2009-06-05 @ 09:11:28
Postat av: Becca

Oj vilka smycken.

som de andra frågat kan man beställa nånstans?

allt va jättefint men armbanden är ju sjuktfina.

kram

2009-06-05 @ 09:19:17
URL: http://beccalundin.blogg.se/
Postat av: Emma

Va roligt att ni gillar hans smycken lika mycket som jag!! Visst är dom helt fantastiska! :D I love!



ALLA som är intresserade av att köpa/betälla smycken av min kära far kan höra av sig till mig på min Gmail: [email protected] så kan vi komma fram till någonting där :)



Same to you Keekz :) If you are intereted in buying/ordering any of my father's jewlery, email me at: [email protected] almost all of the pieces in the pictures are for sale :)

Cheers!



Och kramar till er!

2009-06-07 @ 15:03:16
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0