Hälsofrukost

Dagens smarriga och supernyttiga frukost blev detta! Receptet till frullen finns under bilden... :)



1 portion:
 
1 dl havregryn
2 dl vatten
1 msk krossade linfrön
1 msk kanel
1 st rött äpple, med skalet kvar, rivet
1 nypa havssalt

Gör så här:

1/ Lägg allt i en kastrull och låt gröten koka upp.
2/ Sänk värmen och koka gröten vid så låg temperatur som möjligt i tio minuter.
3/ Servera med mjölk, havremjölk eller sojamjölk och drick gärna en kopp te eller kaffe samt ät ett kokt ägg till. Då står du dig hela tiden fram till lunch.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh det verkar gott, ska prova :)Men måste man ha salt? Hur många kalorier på ett ungefär, tror du att det är i? :)



Förresten. När man jobbar i modellvärlden, får man höra att man borde gå ner i vikt? Har du fått höra det någon gång? (inte för att du behöver, inte så jag menade :P) Så länge man har sina mått och håller dem borde det väl vara okej?

2009-06-28 @ 18:39:33
Postat av: Anonym

vad kul att du börjar med recept!! Uppskattas :)

2009-06-28 @ 19:15:15
Postat av: Veggie

+ till dig som tipsar om havremjölk och sojamjölk! Och äggen är väl eko-eko-eko ... :)

2009-06-29 @ 17:33:47
Postat av: Claudia

EMMA! Du ber alltid om tips på vad du ska göra för att göra din blogg bättre..

Jag provade gröten till frukost idag (provar aldrig andras recept annars) och min reaktion var: WOW.

Jag skjuter min gamla havregrynsgröt åt sidan och börjar med denna.



Så nu till mitt tips: FLER SÅDANA RECEPT!

Älskar verkligen din blogg, även om jag varit för lat för att kommentera förr.



Keep on going!

2009-06-30 @ 09:58:30
Postat av: Emma

Anonym >> Nej självklart inte! Strunta i saltet om du inte gillar det! :) Jag vet tyvärr ingenting om kalorier och sånt, men en sak kan jag garantera, frukosten är nyttig! :)



Om man har förstora mått så får man höra att man måste gå ner i vikt. Själv har jag aldrig haft det problemet som tur är.. :) Men som du säger - Så länge man håller sina mått så är det lungt!



Anonym >> :) Kul att du gillar det!



Veggie >> Självklart!! Köper inga andra ägg en frigående ekologiska!!



Anonym >> Åh va roligt att höra!! :) Va glad jag blir! Ska helt klart bli fler nyttiga/smarriga recept på bloggen! :) Kul att du tog dig tid å kommentera också ;D



Kramar

2009-07-01 @ 15:10:19
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0