Hatkärlek

Nu när jag ännu en gång ska lämna ett land som jag har bott i under en period börjar jag reflektera över vad som har hänt...
Man kan säga att Hong Kong/Guangzhou för mig har inneburit både fantastiska upplevelser...Och mindre fantastiska.
Några av de finaste upplevelserna i mitt liv ägde rum i Guangzhou, av alla ställen på jorden. Och jag kan också säga att några av de mest hemska upplevelser i mitt liv har ägt rum i Hong Kong...
Så ja...Mixade känslor och funderingar kretsar i mitt huvud just nu.

Något som jag ännu en gång förundras så mycket av är...Relationer...Modeller och deras relationer. Till kärlek och även förhållningssätt till människor, till varandra. Jag kan inte riktigt bli klok på den här frågan...

Det är som att hela min själ, hela min insida, med alla olika känslor och lager...Utsätts för alla dess test och prövningar som finns...Att gå från att känna mig så absolut låg som möjligt, svag, ensam och hjälplös. Nerdroppad på jorden helt ensam. Ingen där...
Till att känna att jag svävar...Svävar i lycka, i kärlek, älskad, trygg och lycklig. Där jag vill att tiden ska stå still...Att det alltid ska kunna vara, just så här...

Modellandet för mig har inneburit att allt som är Jag, allt som finns inuti mig, alla känslor jag har. Min själ, har fått vändas ut och in 100 gånger varje dag...Jag har ställts in för alla dess test och pröviningar man någonsin kan tänka sig...Sånt som man egentligen inte ska behöva gå igenom. Känslor man inte ska behöva känna...Speciellt inte om man bara är 17 år måste jag tillägga...

Och trots allt det här, så står jag ändå här. Med alla mina erfarenheter...
...En hel människa...Även fast jag många gånger har trott att jag ska gå sönder...Att jag inte ska klara det.
Men jag är här, hel...
Och nu ska jag hem igen...Hem till den verkliga tryggheten som bara finns just hemma...
Sedan får vi se vart jag åker härnäst! Något spännande ställe är i alla fall planen ;)


Kommentarer
Postat av: Mm

Det var väldigt fint sagt:) man vet inte hur man skulle klara det själv. Jag önskar dig en bra tid hemma i Stockholm nu då.

2009-03-01 @ 17:17:48
Postat av: Anonym

ska du lägga av med modellandet

2009-03-01 @ 17:29:55
Postat av: Andréa

Fin header!

Ska du sluta modella?

2009-03-01 @ 17:47:32
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Emma

Varför skulle jag sluta med det??? Vad är det ni har fått för er nu? :P Haha

2009-03-05 @ 17:30:39
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0