Första modelljobbet - Ever!

Okej, vi går tillbaka i tiden. Till april månad år 2005, då "Frisör 2006" skulle utses. Inte bara spännade för frisörerna som var med och tävlade, utan också otroooligt spännande för lilla mig! Mitt första riktiga modelljobb nämligen!
...Det enda jag gjort innan var en reklam för Kista Galleria, när jag var 12.
Åhh, jag kommer ihåg precis hur jag kände mig. Var så otroligt spänd och förväntansfull. Inte nog med att det var min första modevisning, det hela skulle äga rum på en Viking Line båt också som vi sedan skulle övernatta på.
Jag packade min väska med ett ombyte kläder, en välplanerad stylish outfit, precis som den jag också hade på mig. Hade planerat och sett fram emot det här "eventet" flera veckor.
Min mamma följde mig till båten och lämnade av mig...Fullt med andra modeller...Mycket att ta in och se för mig...Eller rättare sagt se upp till. Kommer ihåg hur jag såg upp till dom andra modellerna som var i sina early twenties...Ohh vad coola dom var tyckte jag. Lilla jag, som kände mig så otroligt liten. 
Till min stora förvåning medelade visningsarrangören när vi hade anlänt att den var lilla jag, Emma Östergren som tydligen skulle få äran att "öppna" visningen (vilket är en ganska stor grej när det kommer till visningar)...Där stod jag med ett frågetecken i ansiktet...Dom valde mig över alla dom andra "erfarna" modellerna...? Oj! Då kände jag mig speciell kan jag lova... :)
Hektiskt schema väntade...Först upp på listan var att dom skulle göra inbakade flätor i hela mitt hår...4 timmar senare med huvudet värkande och hårbotten röd, satt jag där fortfarande lika glad och förväntansfull över hela situationen.
Med smink och kläder på, stod jag sedan där backstage och inväntade min entré...
Nu, nu ska jag äntligen få visa vad jag går för. Ingen nervositet, utan bara en extrem längtan att få gå ut på poditet...Ut framför alla människor visa - Här är jag!
Musiken dunkade och sedan hörde jag arrangörens röst utropa - Emma! Gå, gå!
Strålkastare, hundratals människor, adrenalin och skavande skor...Alla ögon på mig!
...Det här är det som jag älskar tänkte jag...Det är här jag hör hemma...!

En digitalbild på hur sminket och jag för den delen såg ut innan visningen var about to start...Informationspappret angående visningen har jag också sparat, likså "Stage passet". Som gav mig tillåtelse att vistas backstage...
Viktigt att hålla hårt i sina gamla minnen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

gud så fint skrivet emma :) riktigt roligt o fint inlägg!

2009-05-21 @ 20:56:41
Postat av: Anonym

du är så duktig... :))

2009-05-22 @ 22:00:53
Postat av: Anonym

härligt att du fick öppna showen!

2009-05-24 @ 16:57:27
Postat av: Anonym

Gulligt inlägg kul att läsa:)

2009-05-25 @ 06:06:33
Postat av: Emma

Tack! Det är bara ett nöje att kunna dela med sig av upplevelsen.. :)

Kramar till er

2009-05-26 @ 18:01:32
URL: http://emmaostergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0